A 2019-es bullet journalom kezdőoldalai - Bujo #2

Halihó!

Ebben a bejegyzésben megmutatom, hogy hogyan terveztem meg a 2019-es bujomat. De először pár szó az idei évi füzetemről. Már elég rég óta csorgattam a nyálamat a Bomo Art termékeire, mert gyönyörű szép termékeik vannak, egyedi mintákkal és szerintem elfogadható áron. Legalábbis én egyedi és minőségi dolgokra szívesen adok ki ennyi pénzt. Így amikor megláttam ezt a csodás hőlégballonos mintát, rögtön tudtam, hogy szeretnék egy ilyen mintájú füzetet/naplót. Aztán felfedeztem, hogy van pontrácsozott naplója a márkának, így már nem volt kérdés, hogy mi lesz a 2019-es évi bujom alapja. Végül december elején ellátogattam az egyik üzletükbe, és megrendeltem ezt az A/5-ös méretű bullet journalt kék bőrkötéssel. 5400 Ft-ba került a napló, ami szerintem így, hogy félig bőrkötésű, nem drága. Pláne, ha összehasonlítjuk, hogy mennyibe kerül egy Moleskine vagy Leuchtturm 1917-es bujo.

Ugyan ennek a bujonak sincs se gumis átfogója, és mágnessel sem záródik, de ez nem zavar.  Tavaly már egészen hozzászoktam. A borítója keményebbnek tűnik, mint az előző bujomé, sőt, vastagabb, és sokkal jobban túlnyúlik a lapokon, ezzel jobban védve azokat. A lapok sárgás tónusúak és nagyon simák, már-már selymes tapintásúak, a pontrács halványszürke. Összesen 160 oldal van benne. 


Úgy terveztem, hogy idén a bujo díszítését jobban egységesítem és leegyszerűsítem, ezért csak washi tape-eket, illetve egy-két washi tape anyagú matricát tervezek használni. Valamint minden hónaphoz szeretnék majd csinálni egy külön kezdőlapot, amit akvarellel fogok megfesteni.

Az idei bujom is a kódolással és a tartalomjegyzékkel kezdődik. A kódolás részét lehet, hogy még kidíszítem washi tape-pel, mert oda nagyon mást már nem fogok írni.


Ezután következhetett az egész éves naptár. Igazából ezt 2 oldalon akartam megcsinálni, de akkor nagyon sok lett volna a szabad hely (nagyobbak az oldalak az idei bujomban, mint a tavalyiban) vagy pedig nagyon szellős lett volna az elrendezés. Hiszen még így is ráfért az egy szem oldalra egy 4 centi vastag washi. Ezért maradtam az egy oldalas verziónál. Fun fact: kapásból elrontottam a januárt, mert olyan naptárról kezdtem el másolni a dátumokat, ahol a hét vasárnappal kezdődött. Szóval itt ez a csini hegy mintázatú washi elkendőzés céljából került oda, valamint a tartalomjegyzéknél sem hiába van ott az a washi - kicsit átütött a hiba. 



A jobb oldal sokáig üresen állt, csak akkor jutott az eszembe a kívánságlista, amikor már vagy másfél hete kész volt a többi oldal. Ide is került a hegyes washiból, amiket fekete filctollal színeztem körbe. 


havi tervezőknél sem így szerettem volna a dolgokat először, hanem egy oldalra csak 2 hónapot akartam írni. De aztán gyorsan utánaszámoltam, hogy ennek a bujonak a 160 oldala mégsem annyi, mint az előző 190 oldala, ezért helytakarékosságból maradtam a 3 hónap 1 oldalon verziónál. De aztán rájöttem, hogy valószínűleg a nagyobb lapok miatt nem nézett volna ki olyan jól a 2 hónap  1 lapon szerkesztés. Sőt megkockáztatom, ki sem használtam volna akkora széles helyet. Díszítéshez ez a fehér márvány mintázatú washi az egyik kedvencem. A jobb oldal belsejét egy rózsaarany mintázatú washival dobtam fel, az oldalak alján pedig a washi tape-anyagú matricákat használtam.



Megint belekerült az elolvasandó könyvek listája és az elolvasott könyvek listája is a bujoba.  Kiokoskodtam, hogy a bal oldalra csak azok a könyvek kerülnek, amik még nincsenek meg. Jobb oldalra pedig minden könyvet felírok, amit olvastam, azt is, ami már megvan, illetve, amit év közben veszek és sikeresen kiolvasok. Bár most így belegondolva, jobb lett volna a könyvkívánságlista elnevezés a bal oldalnak. 


Itt is szerepel a megnézendő filmek listája és a mozi lista. Utóbbit plusz egy rubrikával egészítettem ki, ahova az(ok) a személy(ek) fog(nak) kerülni, akivel(akikkel) megnéztem a filmet. A szaggatott vonalas elválasztás nekem nagyon tetszik. A megnézendő filmekhez idei filmeket nem fogok írni, csak akkor, ha nem sikerült megnézni a moziban, addig, amíg még vetítették őket.


A megnézett filmek listájának a megvalósítása annyira nem tetszik, lehet, hogy azt a szarvas agancsot el fogom onnan távolítani. Amúgy ez az egyik, amit nagyon szeretek a washi tape-ekben, hogy ha elrontod a felhelyezést, akkor könnyen fel szedheted, és újraragaszthatod. A sorozatok lista is maradt abban a formában, ahogy az előző bujomban. Valószínűleg ugyanaz a rendszer lesz, mint a filmeknél, annyi különbséggel, hogy itt minden egy oldalon van.


Előrébb helyeztem a tillandsiáim listáját. A pozsgásokat mintázó washi pedig nagyon cuki hozzá szerintem. Bár be kell valljam, hogy ha idén is annyi tillandsiát kapok és veszek, mint előz évben, akkor az a maradék hely nem lesz elég. :)


A következő oldalra kerültek az ajándékötletek. Nem lett egy nagy szám, majd lehet, hogy még kicsit kidíszítem. 


A bujo végébe került a washi tape teszt oldal. A feliratot a Tombow kétvégű filcével írtam fel, majd 5 perc száradás után a radírom sikeresen elmaszatolta az írást (előzetesen mindent ceruzával felvázoltam). Csöppet bosszantott, így a legutolsó oldalnál néhány filccel és tollal csináltam egy kis toll tesztet, természetesen a többinek semmi baja nem volt a lappal. 


Végül bekerült egy nyomda teszt oldal is. Ezeket a nyomdákat még ősszel vettem, és teljesen el vagyok tőlük ragadtatva. Még a nagyobbak sem kerültek két dollárba, fa az alapjuk és erre van ráapplikálva a gumi minta. Iszonyatosan jó a minőségük, még a legapróbb részlet is jól látszódik.


Flóra

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések