A 2018-as bullet journalom kezdőoldalai: mi működött, és mi az, ami nem? - Bujo #1

Halihó!

Itt is a következő bullet journalos bejegyzés. Amikor egy éve belevágtam a bujozásba egész jó elképzelésem volt arról, hogy milyen formátumot szeretnék, illetve, hogy éves szinten mik azok a szokások és listák, amiket követni szeretnék. Viszont ami talán furának tűnhet, hogy néhol magyarul, néhol angolul írtam ezeket bele. Szerintem nagyon sok minden kifejezőbb angolul vagy nincs rá jó magyar megfelelő. Mindenesetre imádtam a bujomat, és nagyon fura volt tőle megválni, annyira hozzám nőtt. Még ha néhol kicsit elegybelegyül is nézett ki.


Mint minden bujonál, én is a kódolással és a tartalomjegyzékkel kezdtem. Mit ne mondjak, elég fárasztó volt végig írogatni az oldalszámokat minden hónapban. Aztán egyszer csak elfelejtettem beírni, sőt, a tartalomjegyzéket is utólag töltöttem ki végül. A kódolás részének a felét se használtam. Egyrészt a Pan Project és havi tervek kicsit mondvacsináltak voltak, csak hogy teljen ez az oldal is, másrészt pedig a színkódolás sem vált be annyira, a legtöbb esetben elfelejtettem kiemelni az adott időpontokat. Így év végére csak az üres négyzetet és a kis pöttyöt használtam, színkódolás terén pedig csak a kis pöttyöt emeltem ki, ami jelenthetett eseményt, programot, időpontot, stb. Tehát mindent, ami nem napi feladat volt.

Az instagramnál terveztem követni, hogy melyik nap milyen típusú képeket rakok ki, ez az esetek egész nagy százalékában meg is valósult, igaz, volt, hogy utólag töltöttem ki ezt a részt is.



Aztán persze kellett egy egész éves naptár is. Minden hónapnak meg volt a saját színe, és próbáltam a havi borítók és az adott hónap dizájnját ehhez igazítani. 



A havi tervezőknél próbáltam minden hónaphoz különböző cicás matricát találni. Régebben nem igazán használtam ezt a rész a határidőnaplóimban, de most igen. Meglepődtem, hogy annak ellenére, hogy nem volt sok hely egy napnak, mégis egész jól elfértem.





Csináltam egy könyves listát is. Összegyűjtöttem, hogy milyen könyveket szeretnék elolvasni az évben, de őszintén szólva nem igazán jött össze. Valamint ez a féloldalas megoldás sem lett az igazi, cím és a szerző alig fért ki. Maga a jelölés sem tetszett annyira, hogy szövegkiemelővel emeltem ki azokat, amiket elolvastam, de jobb ötletem nem volt, furán nézett volna ki szerintem, ha az oldal másik felére is leírom ugyanazt.

Viszont a mozis oldal kimondottan jól sikerült, ráadásul magamhoz képest sokat is írtam bele, hála, hogy elég sok filmvetítésre jutottam el 2018-ban. Mindig elterveztem eddig, hogy havi egyet mindenképpen megnézek, de eddig soha nem szokott összejönni. Most sem, de már egész közel voltam hozzá. 


Nem vagyok egy nagy otthoni sorozatos és filmes ember, ha választanom kell, akkor inkább megyek moziba, mint hogy otthon nézzek meg valamit. Ennek ellenére egész jól teljesítettem tavaly. Főleg filmek terén. A sorozatok nyomon követése elég furán jött ki, idén nem tudom, hogy fogom még ezt megoldani. A filmeknél egyszerűbb volt, amit megnéztem a megnézendő listáról csak kihúztam és kipipáltam, míg ha egyéb filmet néztem meg, ami nem volt "kívánságlistás", az csak a megnézett hasábba írtam (utóbbi amúgy 12-re bővült az év végére).


Csináltam egy kívánságlistát is, igazából csak azért, mert a hónapokat mindig a jobb oldalon szerettem volna elkezdeni. Nem lett túl kreatív, annyira nem jött be, de annyira nem is zavartak a bronz szélű bálnák. És hát mit is mondjak, túl sok mindent nem is tudtam kipipálni róla.

A januári hónapom kezdőlapja pedig nagyon tetszik. Igaz, a nyomda nem mindenhol fogta be az oldalt egyenletesen, de nekem így is bejön. A hópelyheket pedig Stabilos filccel rajzoltam meg. A felírat egész jól sikerült, bár nem tudom miért kellett belebarmolnom a barack színű ecsetfilcemmel.


A januári havi tervezőm nem lett rossz, de nem is volt a legpraktikusabb így visszanézve. A pan projectnek havi lebontásban nincs sok értelme, mert ezeket utólag teljesítettem, a januári mini naptár pedig ne lett annyira mini, ráadásul a programok és események színkódolásával sem mentem sokra benne. De a hópelyhek változatlanul tetszenek.


Anno szépen elgondoltam, hogy akkor minden hónapban lesz egy blogtervező mindkét blogomhoz. Ehhez még írtam valamit, de teljesíteni nem igazán sikerült. Ezen kívül csak egyszer próbálkoztam vele az év folyamán, de az teljesen üres maradt. 


A blogtervező után jött a januári hónap heti lebontásban. Alapvetően egész minimál a dizájn, csak a matricák dobják fel. Illetve hónap végére gondoltam csinálok külön részt a heti legfontosabb feladatoknak. Az ötlet Viszkok Fruzsitól jött. És ugyan sokáig nem használtam, de az év végére már megtaláltam azt a formátumot, ami tetszik és működik számomra.



A Februári borítóm akvarellel készült. Nem lett egy nagy kunszt, de annyira nem is rossz szerintem. Bár az ezüst maszatolás nem kellett volna bele. Elég jó a lapja volt a füzetemnek, nem ütött át rajta a festék, csak ha nagyon sokat használtam. és a lap sem lett nagyon ráncos/kunkori.


Februárban a havi mini naptár helyett egy nagyobbat készítettem, ahova be tudtam volna írni a legfontosabb időpontokat, illetve tudtam követni, hogy mennyit alszok egy nap. Viszont ez az elforgatott verzió nem jött be, eseményeket, időpontokat nem is írtam bele.


A Polish Project azt a célt akarta szolgálni elsődlegesen, hogy a régi lakkjaimat elhasználjam az év folyamán. Aztán amikor belevágtam, realizáltam, hogy ez úgysem fog összejönni, ezért próbáltam értelmes szabályokat kitalálni. Hát, nem jött össze. Kicsit katyvasz lett. Viszont a felírat, a nyomdázás és a félnyomda-polip nagyon tetszik. Leginkább arra volt jó ez a lista, hogy egész sok régi lakkomat kentem fel az év közben, amiről valószínűleg megfeledkezte volna. 


A márciusi Pan Projectnek elég nagy helye volt, és be kell vallanom, hogy minden egyes terméket később használtam el a listáról. A márciusi borító az egyik kedvencem, 2 matrica, 2 washi tape, 1 bronz színű toll és máris kész. Egyszerű, de mutatós.


Áprilisban van a szülinapom, és mivel cicamániás vagyok, ezért gondoltam, hogy ebben a hónapban cicarengeteg lesz a bujomban. A cicás washi egyébként a legcukibb, amit valaha láttam. 


Áprilisban gondoltam változtatok a heti lebontáson, és vertikális helyett horizontális lesz, és egy lapra egy hét fog kerülni. Nagyon rossz ötlet volt. Átláthatatlanabb volt, ezért keveset is használtam, és nem nézett ki jól. 


Anyától utólag kaptam meg a szülinapi ajándékok egy részét, köztük egy 6 darabos kétvégű akvarell filctoll készletet. Ezekkel készült a májusi borító, ami nem lett túl izgi, csak színes vonalakból állt az egész ballonos washival kiegészítve. Viszont annyira belelendültem, hogy lapoztam egyet és megcsináltam a júniusi borítót is. Ja, csöppet elszúrtam. És mivel a júniusi borító a maga nagyon fura módján tetszett, ezért nem akartam eltakarni. Így jött az ötlet, hogy majd beragasztom az adott heti tervezőket. Amiből végül napi tervező lett és harmonikaszerűen nyílt ki. Az egyes lapokat washi tape-pel ragasztottam össze. Annak ellenére, hogy egészen elbaltáztam a május hónapot, nem is lett katasztrófa a vége. Természetesen a hónap végén a harmonikát ki kellett szednem a bujoból, különben nem tudtam volna rendesen használni a következő hónapokban, túl pufi lett volna. 


A júliusi borítómat annyira elrontottam, hogy végül egy külön akvarell lapot ragasztottam be, és arra festettem meg az új mintát. Szerencsére az sokkal jobban sikerült. A jobb sarokban kikandikál az eredeti kék csík, az akvarell lap pontos méretre vágása nem sikerült a legjobban, de szerencsére nem feltűnő.


A második kedvenc borítóm az augusztusi, szerintem nem kell mondanom miért. A golgotavirágot a Vácrátóti Botanikus kertben fényképeztem le, és azt használtam referenciának. Ezzel dolgoztam a legtöbbet.


Az augusztusi havi tervező végre olyan lett, amit mindenhogy tudtam használni, egy gyenge pontja sem volt. Az pedig, hogy üres, csak amiatt van, hogy augusztusban nem igazán vettem elő a bujomat. Viszont a következő hónapokban gyakorlatilag ugyanilyen az összes havi tervezőm. 


A szeptemberem is egy nagy katyvasz lett, de nem rossz. Valamint áttértem arra, hogy két oldal legyen a borító. 


Az októberi borító rókái cukik, bár a háttér lehetett volna kidolgozottabb, de azért a füzetbe való festésnek vannak korlátai, és nem akartam úgy elrontani, mint a júliusi hónapomat. Viszont a jobb oldal egyszerűsége nagyon tetszik.


Gondoltam, hogy megcsinálom az inktober kihívást. Hát, csináltam két vázlatot, és csókolom. De legalább jól néznek ki ez az oldalam. Ez is beragasztott akvarell lap.


 A novemberi borító elég gagyi lett, azért azt inkább nem mutatom meg. Viszont a havi tervezője meg király lett. Minimál, de a holo matricák és a metál fényű washi nagyon feldobja.


A heti tervező is egyszerű lett, de rá kellett jönnöm, hogy sokkal jobban tetszik, mintha színes-szagos. Sőt, hiába vannak cuki matricáim, nem feltétlenül néz ki jól, ha összeragasztom velük az oldalakat.


És a kedvenc borítóm az évben a decemberi lett. A kép akvarell lapra készült, míg a jobb oldalon az egyik kedvenc nyomdámat használtam, valamint ezeket a szuper csipketerítő-mintájú matricákat. Sajnos a festék kicsit rákenődött a jobb oldalra, pedig amikor beragasztottam a képet már teljesen száraz volt. A havi és heti tervező decemberben is hasonló volt, mint novemberben.




A bujo végébe lett egy új lap a tillandsiáimnak, ugyanis az első betelt. Itt csat washi tape-et használtam. 
(Tillandsia: olyan növények, amelyeknek csak vízre és napfényre van szükségük. Magyarul szakállbroméliáknak hívják őket, de az angol air plants kifejezés találóbb rájuk szerintem. Én imádom őket, ezért vagyok olyan elvetemült, hogy el is nevezem őket. Méghozzá a legfurább nevekkel, amiket csak találok az MTA-s utónévlistában. )


A bujo végében volt pár oldal, amiket a tollaim, nyomdáim és a washi tape-ek tesztelésének szenteltem. Csak egyet raktam be, mert így is elég hosszú lett ez a bejegyzés. Hasznos volt, bár a washi tape-ek esetében felesleges volt ekkora adagot beragasztani belőlük.


Flóra

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések