Alap- és fedőlakkok

Halihó!

Ma az általam birtokolt alap- és fedőlakkokat hoztam. Ezek között van olyan, amit pusztán csak kíváncsiságból vettem meg, de azt hiszem már elmondhatom magamról, hogy megtaláltam a tökéletes alap- és fedőlakkjaimat.

Tudni kell rólam, hogy régen nagyon sokat rágtam a körmeimet, az évek során nagyon elgyengültek szegénykék. Az elmúlt kb. 3 évben szerencsére sikerült a  körömrágásaim számát annyira minimalizálni, hogy tisztának mondhatom magam e téren :D (egy-két alkalommal szoktam csak lerágni, amikor annyira, de annyira sík ideg vagyok...). Ebből kifolyólag körömerősítő lakkokat használok alaplakként túlnyomórészt. Fedőlakkoknál a fő szempont, hogy gyorsan és fényesre száradjanak, a körömvégi kopást megakadályozzák (bár nem hagyom fent olyan sokáig egy manikűrt sem, de vannak olyan lakkok, amik pár óra alatt képesek megkopni rajtam).
Ennek függvényében lássuk is a lakkokat! :)

Alaplakkok

Micro Cell 2000 Nail Repair: Ezen a lakkon nagyon sokat gondolkoztam, mert hát valljuk be, igen borsos ára van. Viszont valami fantasztikus hatása van, egy hét után is már érezhető volt a hatása. Alaplakként is lehet használni, illetve akinek nagyon gyenge a körme annak érdemes kúraszerűen alkalmazni: két egymást követő napon felkenni, majd a harmadik napon lemosni, mindezt 3 hétig. 12 ml-t rejt az üveg, ami nem is kevés, a Müllerben, Marionnaudban és Douglasban lehet hozzájutni, 4800-5000 forint környékén. Én csak másfél hétig használtam kúra szerűen - féltem, hogy nagyon hamar elfogy. Ezután csak szimplán, alaplakként használtam, majd pedig hetente-kéthetente kentem csak fel. Gyorsan szárad, és nagyon fényesre, amikor már csak minimális mennyiség van az üvegben akkor sűrűsödik be, opálos az "alapszíne". Én csak jót tudok róla mondani, az alatt a másfél hét alatt amíg kúraszerűen használtam annyit ért el, mint mint az essence-es társa 3 hónap alatt. Örülök, hogy megvettem. :)

Micro Cell 2000 Nail Repair Matt: Még az őszi Glamour napokon csaptam le rá a Marionnaudban egy 1500 forintos kupon kíséretében, így nagyjából 3000 forintért jutottam hozzá. Utánpótlásként vettem a fenti verzió helyett. Folyósabb az állaga, mint az előzőé, kicsit tejszerű. Sajnos hajlamos szétválni alkotóelemeire, bár lehet, hogy ez csak annak tudható be, hogy sokáig volt kinn a polcokon - gyors felrázással ez a probléma azonnal orvosolható. Őt is hetente-kéthetente használom, meg vagyok vele elégedve. Mostanában mondjuk a narancsos Sally Hansen lakkokat többször használom, de ha úgy érzem, hogy a körmömnek plusz erősítésre van szüksége, azonnal felkenem. Matt mivoltából adódóan férfiak is használhatják (azt hiszem nem sok márkának van olyan körömerősítője ami hímnemű-kompatibilis).

Sally Hansen Double Duty Base & top Coat: Eredetileg fedőlakknak vettem, de sajnos nem ütötte meg a mércét - nem száradt valami gyorsan :/. Alaplakként sem nyújt igazán kiemelkedőt, erősítő hatása nincs, viszont nem színeződnek el a körmeim, ha ezt használom. Amit egy átlag alaplakk nyújtani tud, azt nyújtja is. Az ecsetét imádom!!! Szerintem fantasztikus, kicsit lapított, egyenesre vágott végű és nagyon rugalmas. Akinek nem kell extra erősítés, annak ezt a lakkot bátran ajánlom. Dm-ekben és Müllerekben lehet hozzájutni, 900 forint környékén osztogatják.

Sally Hansen Maximum Growth: Ezt a lakkot akkor vettem, amikor vizsgaidőszakban elfelejtettem hozni magammal alap- és fedőlakkot, és két hétig Veszprémben dekkoltam. Választhattam volna valami kevésbé drágát, de hát a körmeim épp csutkák voltak, így a kíváncsiság győzött. És milyen jól tettem, hogy megvettem! Szemmel láthatólag nőttek a körmeim (mint a gomba - napról napra látszott az eredménye - mondjuk lehet, hogy kicsit már be is képzeltem magamnak...). Amióta megvan ő a főállású alaplakkom :). Gyorsan szárad, szép fényesre, a narancssárgás alapszínéből a körmön semmi nem látszódik. Amit ígér azt teljesíti is, és az ecsete ennek is valami fenséges. A 13,3 milliliter csodáért 2500 forintot kell fizetni. Szintén dm-ben, Müllerben lehet hozzájutni.

Essence Studio Nails Ultra Strong Nail Harder: Ő volt az első olyan alaplakkom amire ráírták, hogy erősíti a körmöket, és azt be is tartotta. Ez már a  második üvegem belőle, kb. egy éve vettem, amikor már rászántam magam a Micro cell megvételére, de még nem jutottam el addig, hogy meg is vegyem (logisztikai okokból kifolyólag). Az első üveg használatakor meg voltam vele elégedve, gyorsan és fényesre száradt. Viszont, ha volt valami kis bibi a körömágyamnál azt fene mód csípte, a szaga is elég erőteljes, és az üvege nem átlátszó, így nem tudni mennyi van még benne. Ennek ellenére nem haragudtam rá, mert tényleg hatásos volt. Amikor már viszonylag kevés van benne, akkor el kezd sűrűsödni, de egyáltalán nem zavaró mértékben. Az első 2 hétben picit elkezdett tőle lemezesedni a körmöm, de aztán elmúlt szerencsére. Ami viszont nálam letaszította a trónról az az volt, hogy amint elfogyott az első üveg, rá 2-3 héten belül visszaromlott a körmeim állapota, megint nagyon puhák lettek. Nem is akartam újra vásárolni, de muszáj volt valamit vennem, mert már a körmeim nagyon gyatra állapotban voltak, így az a 6-700 forintos ára nem is volt olyan nagy érvágás. Drogériás lakkok közül szerintem az egyik legjobb, az erősítés téren, de vannak hátulütői. Maradéktalanul nem tudom ajánlani, viszont ha nagyobb összeget nem akartok kiadni egy erősítő lakkra, akkor szerintem ez a  legjobb választás.

Ezeken kívül már próbáltam a Miss Sporty-tól kétféle két fázisú erősítő lakkot, a Rimmel 3 az 1-ben lakkját, illetve még régen az essence nylon szálas lakkját. De ezek közül egyik sem hagyott bennem maradandó élményt.

Fedőlakkok

Fedőlakkból nem próbáltam olyan sokat, sőt, igazából eddig csak ezt a három félét (+ Double Duty).

Essence Studio Nails Better Than Gel Nails: Ő az örök kedvencem, amikor megvettem életem első fedőlakkját az ez volt, és azóta is imádom. Egyedül mostanában az árát sokallom picit, úgy rémlik régebben nem került ennyibe. Nálam nagyon gyorsan megszárad, brutálisan fényesre, tartóssá is teszi a lakkozást. Igaz az üveg nem átlátszó, de engem ez kevésbé zavar, sűrűsödni is csak akkor szokott nálam, amikor már kb. csak az egyharmada van benne. Ár-érték arányban szerintem nagyon jól teljesít.

NYC Turbo Dry Top Coat: Nagyon sok bloggerína esküszik erre a fedőlakkra, így gondoltam én is teszek vele egy próbát. Sajnos nekem nem vált be. Lassabban szárad, mint az essence, sokkal lassabban. Ez nálam már el is döntötte a kérdést, ha ez elfogy biztos nem fogom pótolni. Egyébként szép fénye lesz száradás után, viszont hamar elkezd sűrűsödni - én ezen egy lakk hígítóval segítettem, azóta semmi gond vele ezen a téren. Összességében ha fedőlakkot kerestek egy próbát megér, mert sokaknak bevált és az ára is barátibb, mint az essece-es társáé.

Miss Sporty Nail Expert Turbo Dry Top Coat: A Sally Hansen mellett őt dobtam a kosaramba, amikor sürgősen pótolnom kellett az alap- és fedőlakk hiányosságaimat. És hogy miért pont ez? 
1.) Baráti volt az ára. 
2.) (Elvileg) gyorsan szárad. 
3.) A dm-ben voltam, és ott nem volt essence-es pult. 
4.) - és egyben a legfontosabb! - mert KÉK! 
Igen, jól látjátok: vettem közel 600 forintért egy kék, azaz K É K fedőlakkot. Ja, kíváncsiság mindig győz...Szóval próba cseresznye, kipróbáltam. A gyakorlatban nagyjából úgy teljesít, mint a NYC gyors szárítója: lassabban szárad, mint az essence, de fényesre. Viszont nem nyalja fel a lakk színét, mint a NYC. Féltem, hogy a lakk színét befolyásolja a kék mivolta, de nem, maximum egy lepke-leheletnyit (értsd: ha beleképzeled, akkor igen). Vállalkozó szelleműeknek és a kék szín megszállottjainak ajánlom. :)

Ha a háromból kettőt elfogyasztok akkor tervbe van véve, hogy kipróbálom a híres-neves Seche Vite fedőlakkot, de azt hiszem az egy kicsit még odébb van.

A végére itt a csoportkép, az összes lakkal.

Remélem hasznosnak találtátok a kis összefoglalómat. :)

Flóra 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések