Miért pont a bullet journal rendszer? - Bujo #0

Sziasztok!

Szerintem a bullet journalt már nem kell bemutatnom, az elmúlt pár évben igen csak népszerű lett. Én is már egy ideje szemeztem ezzel a fajta naplózási rendszerrel. A tavalyi év során egyre több bullet journalos videót néztem, és valamikor nyáron elhatároztam, hogy következő évben én is belevágok. Igaz, maga a rendszer engedi, hogy akkor kezd el, amikor szeretnél, de én ragaszkodtam az újévhez. Ehhez még az is hozzátett, hogy a 2017-es határidőnaplóm felosztása elég jó volt, valamint cuki cicák voltak a borítóján. 

Az egyik, ami miatt bele akartam kezdeni, az az volt, hogy mindig nagyon nehezen találtam magamnak határidőnaplót. A szokványos vertikális elrendezés helyett én a horizontálisat szeretem, ezért a határidőnaplók közel 95 %-a kapásból ki is esett a versenyből. Mellé még társult, hogy szeretem, ha különleges mintája van a borítónak, így nem unok rá év közben. Ha lehet, akkor ezek mellett még olyan típusút keresek, amit vagy gumival át tudok fogni, vagy mágnessel le tudom zárni. Illetve szeretem, ha van benne hely egyéb jegyzeteknek. 

Eddig ezeket a kritériumokat csak 2 határidőnaplóm tudta teljesíteni, a Paper Blanks-es és a tavalyi Lannoo Graphics-os (ezt sajnos nem találtam meg az internet bugyraiban). Előbbi igen csak borsos árú, ha jól emlékszem olyan 5500 Ft-ért vettem 2014-ben vagy 2015-ben. Mérete B6 körüli volt, azaz az A/5 és A/6-os méret közötti. Akkor az a méret nekem tökéletesen megfelelt. A kialakítása úgy nézett ki, hogy bal oldalt voltak a hét napjai, míg jobb oldalt egy oldal a jegyzeteknek. A Lannoo Graphics-os emlékeim szerint 1800 Ft-ba került, ami igen csak baráti, viszont se gumírozás, se mágneses záródás nem tartozott hozzá, ráadásul spirálos kivitelezésű volt. Viszont még így is sokat használtam, ugyanis a hónapok végénél mindig volt 2 oldal kihagyva jegyzeteknek. A spirál kialakítás pedig közel sem zavart annyira használat közben, mint hittem, hogy fog. 

Aztán, hogy eldöntöttem, hogy akkor én igenis bele fogok vágni a bullett journel vezetésbe, el is kezdtem vadászni a megfelelő határidőnaplót. A kritériumaim a következők voltak:

  • A/5 vagy B/5-ös méret
  • pontrácsos füzet
  • kemény fedeles borító
  • mágneses záródású borító vagy gumival lehessen átfogni
  • szép mintájú borító
  • minőségi belső lapok

Először egy Moleskine vagy Leuchtturm 1917-ben gondolkodtam, hiszem ezek a legnépszerűbb bullett journal alapalanyok, de cserébe az áruk is borsos. Mivel tavaly az őszi félévben kint voltam Finnországban, így ez kicsit megnehezítette a dolgomat. Ugyanis kint nem volt túl széles a választék kemény fedeles pontrácsos füzetekből. Ráadásul mint minden más, a papíráruk is igen csak drágák voltak kint. Így gondoltam, hogy esetleg rendelhetnék az Amazonról vagy akár más webshopból is, viszont ezt az ötletet végül elvetettem, mert még mindig nem szeretek túlzottan internetről rendelni. Ráadásul a legtöbb bullet journal még így is drága volt, sőt, egyes esetekben még szállítási díj is lett volna. 


Végül mégis maradtam a finn könyvesbolt kínálatánál (a papír-írószer részleg, illetve kreatív cuccok és művészkellékek is kaphatóak voltak a könyvesboltban). Október környékén sikerült kinéznem egyet, viszont amiért elég sokat rágódtam rajta az az volt, hogy a lapok tapintása annyira nem tetszett, valamint, hogy nem volt gumis átfogója, és mágnessel sem záródott. A mérete kicsit kisebb volt, mint az A/5, viszont a B/6-osnál meg kicsit magasabb volt. Viszont az ára baráti volt, mindössze 10 euróba került. Végül november elején megvettem, mert a mintája nagyon tetszett és úgy voltam vele, hogy ha nagyon nem tetszik, vagy nem válik be, akkor maximum veszek itthon egy másikat. De szerencsére nem így lett, egész évben folyamatosan használtam - talán egy-két hónapot kivéve. 



Nálam az elsődleges szerepe az volt, hogy a különböző programokat és eseményeket vezessem benne, valamint a napi feladataimat fel tudjam írni - amolyan füzet formájú "to do list"-ként. Ugyanis az ezt megelőző években többször is készítettem magamnak napi feladat listát, sőt, volt akár, hogy egy hétvégére vagy egy hétre is megcsináltam egy A/4-es lapra. És ilyenkor minden apró szösszenetet le szoktam írni, amit egy nap meg szeretnék csinálni: rendet rakni, elmosogatni, beadandót megcsinálni, stb. És valljuk be, egy hagyományos határidőnaplóban ezt igen nehezen lehet megvalósítani/vezetni, főleg ha közben nem szeretnénk, hogy a fontosabb időpontok (pl. fogorvos) vagy események (pl. szakeset) elvesszenek az apróságok között. 

Úgyhogy nálam ezért is vált be a bullet journal rendszer, mert úgy tudom benne vezetni a napi apró teendőimet, hogy közben nem kerül el a hangsúly egy időpontról, eseményről, vizsgáról és az egész hetemet is átlátom. Emellett szabadságot ad, hogy azt írhatok bele amit csak szeretnék, nincs megkötve a kezem, mit egy hagyományos határidőnaplónál. És számomra ez a legeslegnagyobb előnye. 

Próbáltátok már a bullet journal redszert? 

Flóra

Ui.: Ó, és hogy miért lett egy ilyen bullet journalos témájú bejegyzés? Mert terveim szerint lesz belőle sorozat. Legalábbis az idei és a 1019-es bujomat mindenképpen be szeretném mutatni, valamint az eszközöket, amiket használok hozzá. Ha meg az időm engedi, akkor jövőre minden hónapban bemutatom, hogy mit alkottam az adott hónapra. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések