Franken móka #1

Halihó!

Még május végén nekiestem kicsit frankenezni, aminek az lett a vége, hogy ipari mennyiségű lakkot használtam el/fel, illetve csináltam. A kikevert lakkok minősége eltérő lett, van amelyiknek nagyon jó a pigmentáltsága, némelyiket meg sajnos nagyon hígra csináltam...

Az egyes kikevert lakkokhoz "receptet" nem igazán tudok mondani, mert nálam érzésre megy az egész, volt, hogy az előző nap kikevert lakkhoz raktam még pár cseppet más lakkból, vagy egy másik franken lakk volt az alap. Szóval ez nálam kész káosz. :D
A másik, ami miatt nem is nagyon látom értelmét ezeknek a "recepteknek" a lejegyzését az az, hogy az esetek 95%-ában régi, már nem kapható lakkokból dolgozok: vagy már kivonták őket a forgalomból, vagy limitáltak voltak.
A lakkokon kívül még különböző csillámokat is használtam (nővéremtől kaptam őket szülinapomra), és azt kell, hogy mondjam egész jól bírják a strapát. :)

Az elkészített lakkokról majd szép lassan csöpögtetem a bejegyzéseket, 2 már be is van fényképezve. :)

Felhasznált lakkok

Ezeket a lakkokat csak felhasználtam, némelyikben még bőven maradt anyag, valamelyikben pedig alig (sanszos, hogy a következő frankenezésnél elhasználom őket).

Amikből alig vagy csak pár cseppet használtam:
  • Manhattan Colour Land - 2
  • Oriflame - Trend Green
  • OPI - Alpine Snow
  • Oriflame - Black Noir
  • essence - 10 glorious aquarious
A Manhattan akár még nyomdázni is jó lenne (még nem próbáltam), mert 1 rétegben fed, pont mint az Oriflame Black Noir lakkja. Szintén a jó pigmentáltsága miatt választottam a az OPI-t is. A Trend Greent nem igazán sikerült megszeretnem, pedig menta zöld. Sajnos foltozódik, bubisodik, az ecsete nagyon kicsit. Az essence megújított glorious aquarious lakkját pedig nem sikerült igazán megszeretnem.

Amiket majdnem elhasználtam:
  • 3 Boulevard lakk
  • Oriflame - Indigo Glow
A 3 Boulevard lakkot nem igazán csípem, anno csak a csomagolás miatt vettem meg. A minőségük elég ratyi, és egyre csak romlik, viszont a lila és a türkiz/kékeszöld pigmentáltsága nagyon jó, így franken alaphoz nagyon jók. Az Oriflame lakknak pedig hiába gyönyörű a színe, a fedése szörnyű. 3, de inkább 4 réteg kell belőle, és ezt egy sötét színnél nem igazán tudom megbocsátani.

Elhasznált lakkok/1

Ezeket a lakkokat nagyon ritkán vettem elő, ezért csináltam belőlük franken lakkokat. A legtöbbjüknek a minőségével nem voltam megelégedve, vagy pedig már elég régiek voltak és nem használtam őket.

Nem megfelelő minőségűek:
  • Catrice Le Grand Bleu - C03 Bella Aquarella 
  • Max Factor Max Effect - 43 Odyssey Blue
  • S-he - 003
  • Moyra Glamour Shades - No. 801
  • Max Factor Max Effect - 44 Graffiti
"Nem sikerült megszeretni" lakkok:
  • Max factor Glossfinity - 140 Cobalt Blue
  •  Miss Sporty Oh My Gem! - 005
  • Catrcire - 915 George Blueney
Megunt / régen sokat használt lakkok:
  • essence - 64 Trendsetter
  • essence 139 walk on the wild side
  • essence Ready for Boarding - 03 exits on your right
  • essence - 161 ciao oliviero
  • Lovely Glam Style - Nr. 6
  • essence - 55 let's get lost
Elhasznált lakkok/2
 Nem megfelelő minőségűek:
  • Oriflame - Dark Pink Sparkle
  • Kallos - 17
  • Lovely Glam Style - Nr. 8
"Nem sikerült megszeretni" lakkok:
  • Miss Sporty - 251
  • essence - 141 icy princess
  • Catrice - 42 Nickel Minaj
  • Max Factor Glossfinity - 155 Burgundy Crush
  • S-he - 020
  • essence - 12 holo topping, please!
  • essence cherry blossom girl - 02 my little kimono
Megunt / régen sokat használt lakkok:
  • Moyra - No. 99
  • Lovely Snow Dust - Nr. 2
  • Max factor Max Effect - 41 Meteorit
  • Miss Sporty - 080
  • S-he - 215
  • Lovely - ?
  • Rose Nail - 132
  • Lovely Glam Style - Nr. 6
Franken lakkok/1



A franken lakkok névadásában vagy éppen elkap az ihlet, vagy semmi ötletem sincs. Szerencsére most volt jó pár név ötletem, sőt, pár régebben gyártott franken lakkot is el tudtam nevezni, amik eddig ötlet hiányában névtelenül árválkodtak.

Sorban a lakkok: Violence (Max Factor Burgundy Crush és Cobalt Blue kb. 1-1 arányú elegye), Silk, Party On, Disgust, Creme Brulee (szegény Snow Dust lakkocskámat picit pigmentáltabbá akartam tenni, de a kis keverő gyöngy - pontosan nem tudom mi a magyar megnevezése - miatt lett egy halvány sárgásbarna árnyalata a lakknak...), Simple, Princess, Petal, Whithes.

Franken lakkok/2



Második kör: Salmon, Cosmos, Starry Sky, Metal Light, Cloud Castle II., Magic, Hell.

Franken lakkok/3

Harmadik szakasz: Peacock, Hydra, Bacteria (sajnos őt ki kellett dobnom, az alapja az essence ciao oliviero volt, és nem nagyon bírta, hogy glitterekkel tömtem tele, meg lehet egy-két csepp egyéb lakkot is raktam hozzá... mindenesetre kb. egy hét alatt átment romlott fosbarnába...), Blue Steel, Sea Storm, Swamp, KiWi.

Elhasznált glitterek
Na a glitterkék. Ami picit fura volt ezekben a glitterekben, hogy eltérő mennyiség volt egy-egy kis tégelyben, így a fentieket hamarabb el tudtam használni. A fekete és kék szálacskák jól bírták/bírják a kiképzést, a színük nem oldódott fel a lakkokban. A rózsaszín irizálóban viszont nem vagyok biztos, szerintem picit veszített a színéből. Amennyire meg tudtam állapítani a pink mini glitterek is bírják a strapát.

Felhasznált glitterek

Ezekből is használtam, némelyikből kimondottan sokat, de ezekben jóval több glitter volt, mint a fenti négyben. A zöld és arany mini glitter nagyon jó frankenezéshez, viszont a pink és rózsaszín glitter nem a legjobb, ők elvesztették a színüket és most ezüst szerűnek néznek ki a lakkokban. Őszintén szólva nem is emlékszem, hogy a sárga szálacskákat melyik lakkba használtam, ebből kifolyólag nem is valószínű, hogy megmaradt a színe, mert egyik lakkban sem fedeztem fel, a vörös szálacska megtartotta a színét (bár ont azt a lakkot kellett kidobnom, amibe ezt raktam).

Kiszelektált frankenek

A nagy frankenezés közben 3 régebbi darabomtól is megszabadultam, sajnos használhatatlanná sűrűsödtek - és miután régi lakkokból gyártom főként a franekneket nem láttam értelmét vesződni velük. Főleg, mivel nem csak a sűrűségükkel volt a baj, hanem a száradásukkal is, és azon egy hígító sem tud javítani. A Cloud Castle-nek imádtam a nevét, így az egyik új is ezt kapta. :)

A nagy kutyulás közben elhasználtam még ipari mennyiségű vattapamacsot, 1 vagy 2 lakkhígítót is. Sajnos a keverő bogyókból kifogytam, pedig kimondottan hasznosnak találom őket, főleg ha én gyártom a lakkokat...

Ti szoktatok magatoknak lakkokat keverni?

Flóra

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések