Smink- és körömlakktárolás

Halihó!

Így, hogy egy hete nem jelentkeztem, gondoltam egy olyan bejegyzéssel jövök, amit már nagyon hosszú ideje tervezek megírni. A kétlaki életem miatt a legtöbb sminkcuccom és körömlakkom két részre szokott szakadni a tanévek során, ráadásul most a nyári gyakorlat miatt sem volt minden egy helyen, ezért mindig tolódott ennek a posztnak a megírása. Nyár végén pedig végre elszántam magam, hogy befényképezem a tárolási módszeremet. Remélem sokatoknak hasznos lesz ez a bejegyzés.


Minden együtt

Nálam a tárolás alapja néhány, az IKEA-ban beszerezhető tároló doboz (vagy szekrény, személy szerint én nem tudom eldönteni minek nevezzem őket). Ezt a típusú tárolást – pontosabban, ugyanezeket a szekrényeket – még egy bloggerínánál sem láttam, pedig egy nagyon jól átlátható rendszert lehet vele kialakítani. Ha jól emlékszem akkor a legkisebb doboz 3490, a középső 3990 és a legnagyobb 4490 vagy 4990 forint. Így összeszámolva viszonylag sokba kerülnek, de akinek nincs akkora készlete mint nekem (kevesebb, mint 318 lakk,  62 rúzs és hasonlók), annak elég egy-két szekrényke is – ami már árban is sokkal kedvezőbb. 

Lakkos füzetek, körömdíszek, franken lakkok, topperek, lilák, arany és ezüst színű lakkok

Először kezdeném a lakkokkal. Bal oldalt lent vannak a lakkos füzeteim, a régebbieket is megtartottam, azokban is találok egy-egy olyan infót, ami kelleni szokott az új füzetek megalkotásához. Ezeket kb. félévente újra szoktam csinálni, mert annyi új lakkom gyűlik össze, illetve ennyi időközönként szoktam szelektálni a lakkjaimat (nem szeretem, ha túl sok lakk át van húzva - nem néz ki túl szépen). Most először csináltam meg egy irattartós megoldást is, kíváncsi vagyok mennyire válik be. 

Nude színűek, barnék szürkék, fehérek, feketék, rózsaszínek, korall színűek, pirosak, narancsok, sárgák, vörösek és meghatározhatatlan színűek

A lakkokat mind a füzetben, mind a szekrényekben színek szerint szoktam rendezni. A kék és zöld lakkokból annyi van, hogy ez a két szín a kisebbik 2x2-es dobozt befoglalják, sőt, lassan kinövik. Az arany, ezüst, fekete fehér lakkokat nemrég bontottam ketté, mert egy dobozban már nem fértek el. A lilák és rózsaszínek külön dobozt kaptak. A toppereknek két dobozuk van, de a többi lakknak nincs saját doboza - így a pirosak, sárgák, narancsok és vörösek például együtt vannak. 

Kékek és zöldek

A dobozokat anno úgy díszítettem, hogy tükrözze a benne lévő lakkok színét - mondanom sem kell ez ma már nagyban megváltozott, össze vissza lettek rakosgatva, új szín csoportok alakultak, és az első szekrény óta a lakkok száma jelentősen megnövekedett (azt hiszem akkor még csak 70 környékén volt a lakkjaimnak a száma). Az egyik rekeszben a körömdíszítéshez szükséges kis kövecskék és szegecsek vannak.

Sminkcuccok

A legnagyobb dobozban vannak a  sminkcuccaim - sajnos ezt is kezdem kinőni. A díszítése az évek során sokat változott, most ez a brutális csili-vili giccsparádé megy - már kezdem unni, de  a csillámok miatt nem tudom szimplán átfesteni, úgyhogy marad még egy darabig. Itt a díszítést lakkokkal, akril festékkel és csillámokkal oldottam meg. 

Az első rózsaszín rekeszben tartom a szájfényeimet, a következőben a folyékony korrektorokat, alapozókat (ez egy újítás, a régi helyükön nem fértek el) - majdnem minden folyékony vagy krémes állagú arcsminket. Az utolsó kicsi rekeszben vannak a szemre való termékek egy része: szempillaspirálok, vastag szemceruzák, krémes szemceruzák, tusok. A nagyobbik bal oldali rekeszben kaptak helyet a rúzsok és a ajakkrémek, mellette pedig a por állagú arcra való termékek vannak - ezt sikerült kinőni. A legalsó nagy rekeszben vannak a szemhéjpúdereim - egy-két paletta kivételével mindent ott tartok, lassan ezt is kezdem kinőni.


Sminkes "kiegészítők"

A szekrények tetején is tárolok pár dolgot. Itt is próbáltam szétbontani, mint látszik - alsó szinten a körmös cuccok vannak, a felső szinten pedig a sminkesek. Itt találhatóak meg az ecseteim, körömlakklemosó, szemceruzák, pigmentek, alaplakkok, fedőlakkok, és az olyan paletták amit túl nagyok ahhoz, hogy az alsó "fiókban" tartsam. Meg még 1-2 kacat, amit gyakran szoktam használni/nincs kimondott helye a szekrényekben. A piros tároló például egy "leselejtezett tolltartó - a középső rekeszben a nyomdalemezek tökéletesen elférnek.

Körmös kiegészítők

Remélem tetszett a poszt, és hasznosnak találtátok. Ti hogyan tároljátok a sminkcuccaitokat, lakkjaitokat?

Flóra

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések